• Toernooiverrichtingen van het G-team

Op 21 september jl. begon voor het G-team het nieuwe seizoen pas echt, want toen was het starttoernooi voor alle G-teams in de noordelijke provincies. Het toernooi was zoals ieder jaar weer in de vertrouwde handen van de kv Oerterp en mede geholpen door het mooie weer werd het weer een prachtig festijn. Maar liefst 13 teams kwamen in actie. Een hele puzzel voor de organisatie om alle teams evenveel wedstrijden te laten spelen, maar ze slaagden daar prima in. Hendrika, Trijnette, Lyanne, Esmeralda, Henk, Albert en Jonathan verdedigden de kleuren van Flamingo’s. Tegen LDODK was het na zo’n lange vakantie even zoeken naar het spelritme (ze verloren met 2-0), maar tegen het sterke Emmeloord 1 hadden ze het weer te pakken. Met haar allereerste toernooigoal zette Lyanne haar team op een 1-0 voorsprong. Jonathan vergrootte de voorsprong tot 2-0, maar Emmeloord zag nog kans om langszij te komen (2-2). Tegen SIOS ging het echt los. Door heel mooi samenspel met hun vakgenoten wisten Jonathan en Esmeralda (2x) een 3-0 voorsprong op het scorebord te zetten en die werd niet meer uit handen gegeven.

Twee weken later stond alweer het toernooi in Stadskanaal op het programma. Dit  seizoen is voor een andere poule-indeling gekozen, waardoor Flamingo’s nu tegen Stadskanaal, Leeuwarden, de Wâlden en LDODK speelt. Helaas konden LDODK en De Wâlden niet aanwezig zijn in Stadskanaal, waardoor het aantal deelnemende teams beperkt bleef tot vier: Leeuwarden 1 en 2, Stadskanaal en Flamingo’s. Deze keer waren Esmeralda, Trijnette, Lyanne, Henk, Jonathan, Albert en Harm van de partij. De eerste wedstrijd was tegen Leeuwarden 2 en dat was een doelpuntrijk duel. Ook nu werd er keurig samengespeeld en dat resulteerde in de 0-1 van Albert en de 0-2 van Esmeralda. Leeuwarden zette er een treffer tegenover, maar toen Albert met nog twee doelpunten de stand op 1-4 bracht leek de partij beslist. Leeuwarden dacht daar echter anders over en wist er nog een 4-4 gelijkspel uit te halen. In de wedstrijd tegen Leeuwarden 1 besliste Jonathan de strijd in het voordeel van Flamingo’s door eenmaal raak te schieten. Op papier was Stadskanaal de zwakste tegenstander, maar in de praktijk bleek dat toch weerbarstiger. Flamingo’s creëerde kans op kans, maar slaagde er niet in om de bal door het mandje te gooien. Gelukkig voor hen deed Stadskanaal dat ook niet, zodat het bij 0-0 bleef.

Na afloop had Stadskanaal een heerlijke door de gemeente gesponsorde gezonde lunch klaarstaan, zodat iedereen met een gevulde maag weer huiswaarts kon keren.

Het volgende toernooi is op 2 november a.s., van 10-00 – 12.00 uur in sporthal De Houtmoune in Buitenpost. Supporters zijn van harte welkom!!!